lunes, 2 de abril de 2012

Els sons dels animals


Aquesta activitat consisteix en un joc de simulació, que s'iniciarà
previament fent servir un recurs de la xarxa, un video de sons d'animals
que serà visualitzat a l'aula per un proyector.

Aquest mitjar ens permetrar cridar l'atenció dels infants i estimular-los
a iniciar l'activitat proposada.


NOM DE L'ACTIVITAT: El joc dels animals

EDAT: de 3 a 6 anys

OBJECTIUS:  

•  Potenciar les possibilitats expressives del propi cos per expressar i comunicar sentiments, emocions i necessitats. 
•  Imitar i experimentar sorolls que fan els animals per comunicar-se. 
•  Coordinar moviments i gestos per dur a terme la representació dels animals.
•  Treballar la caracterització.
•  Coneixer alguns sons d'animals.
•  Gaudir amb les dramatitzacions i interessar-se per expressar 
   missatges amb el propi cos.

DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT:

1. El llenguatge dels animals 

Comencem el joc amb el video dels sons dels animals,en el qual apareixeran animals
amb la reproducció dels seu so, el qual hauran d'imitar els nens i nenes cada vegada
que soni, quan hagi finalitzat el video es comentarà quin animal a agradat més als
nens.Posteriorment els infants diran quins animals són domèstics i viuen 
a les cases o a les granges, i quins són salvatges i viuen al bosc (aquesta part de l'activitat es farà en rotllana)
Parlem de com parlen i de quins sons fan. Quin és el so més estrany? Si s’espanten
o s'enfaden fan el mateix so?

2. El joc de les parelles 

Juguen 12 parelles de nens/es que se separen per una corda a banda i banda de l’espai. Se’ls
dóna una fitxa corresponent a un animal a cadascú. Aquestes fitxes estan per duplicat. Cada
nen/a, imitant el so del seu animal i hauran de trobar la seva parellai quan la trobin donar-li la
mà. 
Aquest joc es pot fer a la llum del dia, o a les fosques (amb els ulls tapats, en grups més
reduïts) depenent de l'edat s'anirà incrementant la complexitat-
Finalment, es pot representar mímicament un animal mut (sense fer el so) i la resta 
d'endevinar-ho. 

Per últim aquesta activitat en els més grans, de P5. es pot fer més complexa, per exemple,
un nen/a a de representar un animal i els altres companys ho hauran d'endevinar fent preguntes
al nen/a que estigui fent la representació el qual només podrà respondre assentin amb el cap
( no, si)



RECURSOS:

- video dels sons dels animals: sons

- Fitxes amb imatges d'animals

-Ordinador

- Projector.


No hay comentarios:

Publicar un comentario