Aquesta activitat
consisteix en un joc de simulació, que s'iniciarà
previament fent servir
un recurs de la xarxa, un video de sons d'animals
que serà visualitzat a l'aula
per un proyector.
Aquest mitjar ens
permetrar cridar l'atenció dels infants i estimular-los
a iniciar l'activitat proposada.
NOM DE L'ACTIVITAT: El joc dels animals
EDAT: de 3 a 6 anys
OBJECTIUS:
• Potenciar les possibilitats expressives del propi cos per expressar i comunicar sentiments, emocions i necessitats.
• Imitar i experimentar sorolls que fan els animals per comunicar-se.
• Coordinar moviments i gestos per dur a terme la representació dels animals.
• Treballar la caracterització.
• Coneixer alguns sons d'animals.
• Gaudir amb les dramatitzacions i interessar-se per expressar
missatges amb el propi cos.
DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT:
1. El llenguatge dels animals
Comencem el joc amb el video dels sons dels animals,en el qual apareixeran animals
amb la reproducció dels seu so, el qual hauran d'imitar els nens i nenes cada vegada
que soni, quan hagi finalitzat el video es comentarà quin animal a agradat més als
nens.Posteriorment els infants diran quins animals són domèstics i viuen
a les cases o a les granges, i quins són salvatges i viuen al bosc (aquesta part de l'activitat es farà en rotllana)
Parlem de com parlen i de quins sons fan. Quin és el so més estrany? Si s’espanten
o s'enfaden fan el mateix so?
2. El joc de les parelles
Juguen 12 parelles de nens/es que se separen per una corda a banda i banda de l’espai. Se’ls
dóna una fitxa corresponent a un animal a cadascú. Aquestes fitxes estan per duplicat. Cada
nen/a, imitant el so del seu animal i hauran de trobar la seva parellai quan la trobin donar-li la
mà.
Aquest joc es pot fer a la llum del dia, o a les fosques (amb els ulls tapats, en grups més
reduïts) depenent de l'edat s'anirà incrementant la complexitat-
Finalment, es pot representar mímicament un animal mut (sense fer el so) i la resta
d'endevinar-ho.
Per últim aquesta activitat en els més grans, de P5. es pot fer més complexa, per exemple,
un nen/a a de representar un animal i els altres companys ho hauran d'endevinar fent preguntes
al nen/a que estigui fent la representació el qual només podrà respondre assentin amb el cap
( no, si)
RECURSOS:
- video dels sons dels animals: sons
- Fitxes amb imatges d'animals
-Ordinador
- Projector.
No hay comentarios:
Publicar un comentario